ReklamaA1ReklamaA1-2ReklamaA1-3

Kwiecień w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu

AktualnościWydarzenia i imprezy14 kwietnia 2023, 7:00   red. - art. promocyjny738 odsłon
Kwiecień w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu
 fot. Magdalena Ośko

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu zaprasza na cykl wydarzeń, które odbędą się w kwietniu.

29.04.2023, Aula Artis, godz. 19:00

Don Kichot

balet w trzech aktach i pięciu obrazach

libretto: Marius Petipa na podstawie powieści Miguela de Cervantesa El ingenioso hidalgo Don Quixote de la Mancha (Przemyślny szlachcic Don Kichot z Manczy)
muzyka: Ludwig Minkus

Temperament, wdzięk, wirtuozeria oraz potężna dawka komizmu – baletowa wersja przygód szlachetnego rycerza z La Manchy od dawna urzeka miłośników tańca. Ten oparty na znakomitym literackim pierwowzorze spektakl – tym razem w choreografii Michala Štípy – przenosi nas do słonecznej Hiszpanii, gdzie piękna Kitri i zakochany w niej Basilio napotykają zbłąkanego rycerza wraz z nieodłącznym giermkiem.

Czy to Kitri jest Dulcyneą, ukochaną Don Kichota? Czy Don Kichot będzie walczył z wiatrakami? Czy Sancho Pansa uchroni swego pana przed kolejnymi kłopotami? Zapraszamy marzycieli i tych, którym potrzebna jest solidna dawka wspaniałego klasycznego tańca ze szczyptą hiszpańskiego folkloru.

Realizatorzy:
Michal Štípa – reżyseria i choreografia
Alksander Gorski, Marius Petipa – choreografia
Grzegorz Wierus – kierownictwo muzyczne
Aleš Valášek – scenografia
Wuktor Kuźma – reżyseria świateł
Leszek Stryła – projekcje
Guido Sarno – asystent choreografa

Wykonawcy:
Balet Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu
Podczas spektakli wykorzystane zostaną nagrania, których dokonano w dniach 18-20 stycznia 2022 roku przez Orkiestrę Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu pod batutą Grzegorza Wierusa.

***

Niedziela, 30.04.2023, Aula Uniwersytecka, godz. 18:00

Carmina Burana Orff

Absolutny hit muzyki klasycznej, wciąż inspirujący artystów: od twórców reklam po zespoły heavymetalowe. Każde wykonanie Carmina Burana wypełnia sale koncertowe do ostatniego miejsca, a historia powstania dzieła pokazuje, jak owocne może być spotkanie średniowiecza (tekst) z XX wiekiem (muzyka).

Carl Orff śmiało połączył XIII-wieczne teksty poetyckie z muzyką, gdzie rytm i efektowne partie chóralne pełnią przewodnią rolę. Tekst kantaty kompozytor potraktował „perkusyjnie”, wprowadzając wielokrotne powtórzenia słów czy fraz oraz eksponując sylaby. Utwór składa się z trzech części. Pierwsza, Primo vere, opiewa uroki natury, druga, In taberna, jest pochwałą zabawy i uciech stołu, natomiast trzecia, Cour d’amours, sławi miłość. Części spina klamrą słynny prolog, powtórzony też na końcu dzieła: O Fortuno, niby księżyc nieustannie zmienna / ciągle rośniesz / lub zanikasz / ciemna lub promienna. Niezależnie od wieku słowa te nadal pozostają aktualne, a Carmina Burana poruszają słuchaczy, czy to w XX, czy w XXI wieku.

Realizatorzy:
dyrygent: Aleksander Gref
kierownictwo Chóru: Mariusz Otto
przygotowanie Chóru Dziecięcego: Michał Sergiusz Mierzejewski
Wykonawcy
sopran: Małgorzata Olejniczak-Worobiej
kontratenor: Tomasz Raczkiewicz
baryton: Jaromir Trafankowski
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu
Dziecięcy Chór Operowy

Szczegóły repertuaru: https://opera.poznan.pl/pl/

DYREKCJA TEATRU ZASTRZEGA MOŻLIWOŚĆ ZMIAN W REPERTUARZE, OBSADACH, TERMINACH
I FORMIE WYDARZENIA. 


Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

Daj nam znać

Jeśli coś Cię na Pojezierzu zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB2ReklamaB3ReklamaB4
ReklamaA2
ReklamaA3