W Starostwie Powiatowym w Gnieźnie uruchomiono urzędomat, który umożliwia odbiór dowodów rejestracyjnych w sposób szybki i wygodny. To kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług publicznych oraz realizacji idei „Smart Cities”, mającej na celu wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w administracji i poprawę standardu życia mieszkańców.
Urzędomat działa na podobnej zasadzie co popularne paczkomaty. Umożliwia odbiór dokumentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez konieczności wchodzenia do budynku Starostwa Powiatowego w Gnieźnie. Jak podkreśla Ewa Barłoga-Purol, Członek Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego, urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o usprawnieniu obsługi mieszkańców oraz dostosowaniu usług do ich potrzeb.
- W chwili, kiedy mamy do przekazania mieszkańcowi dokument, wkładamy go do urzędomatu, a mieszkaniec otrzymuje SMS-a z PIN-em umożliwiającym odbiór przesyłki. Na ten moment urządzenie jest dedykowane tylko i wyłącznie do jednej grupy spraw. Chodzi o odbiór stałych dowodów rejestracyjnych - wyjaśnia Ewa Barłoga-Purol z Zarządu Powiatu.
Urzędomat w Gnieźnie to drugie tego typu urządzenie w Wielkopolsce, które obsługuje klientów Wydziału Komunikacji i Transportu – pierwszy zainstalowano w Poznaniu pod koniec 2023 roku. Jest to przykład nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu administracją publiczną, które stawiają na wygodę, dostępność i efektywność obsługi klientów.
Zwykle rejestracja pojazdów składa się z kilku etapów. Pierwszy z nich to wizyta mieszkańca w urzędzie. Tam weryfikujemy wszystkie dokumenty niezbędne do zarejestrowania pojazdu i tożsamość klienta, a jeżeli jego wolą jest to, aby dokument został dostarczony do urzędomatu, wtedy składa on oświadczenie na wniosku i dodatkowo podaje swój numer telefonu. Jeśli dokument, w tym przypadku stały dowód rejestracyjny, zostanie dostarczony do Urzędu Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, wydajemy go w systemie Pojazd, a następnie wkładamy do urzędomatu. Klient ma około 48 godzin na odbiór tego dokumentu.
Proces odbioru dokumentu w Urzędomacie jest prosty i intuicyjny. Składa się z kilku kroków:
1. Kliknij „START” na ekranie urządzenia.
2. Wprowadź numer telefon podany przy składaniu wniosku.
3. Wpisz PIN otrzymany w wiadomości SMS.
4. Odbierz dokument – skrytka otworzy się automatycznie.
Urządzenie wyposażone w 61 skrytek. Obsługuje wyłącznie kompletne wnioski o wydanie stałych dowodów rejestracyjnych. Jeśli dokumentacja jest niepełna, odbiór dokumentu możliwy będzie tylko osobiście w urzędzie.
Zainstalowanie urzędomatu to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy często nie mają możliwości załatwienia spraw urzędowych w standardowych godzinach pracy urzędu. Urzędomat to elastyczne rozwiązanie, które skraca czas oczekiwania w kolejkach i daje możliwość odbioru dokumentów w dogodnym momencie, również w godzinach wieczornych czy w weekendy. Urządzenie znajduje się przed wejściem głównym do budynku Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, co zapewnia łatwy dostęp bez względu na godziny pracy urzędu. Dzięki temu mieszkańcy mogą:
1. zaoszczędzić czas,
2. uniknąć kolejek,
3. załatwić sprawę, właściwie bez kontaktu z urzędnikami.
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!