ReklamaA1ReklamaA1-2

Odrodzenie polskiej turystyki: powrót do poziomu sprzed pandemii i nowe horyzonty

AktualnościAtrakcje turystyczneArtykuł promocyjny13 czerwca 2024, 16:00   red. - inf. prasowa418 odsłon
Odrodzenie polskiej turystyki: powrót do poziomu sprzed pandemii i nowe horyzonty
 fot. nadesłane

Polska branża turystyczna przeżywa okres ożywienia, stopniowo powracając do dawnej świetności. Pomimo trwającej wojny za wschodnią granicą, Polska z powodzeniem sprostała wyzwaniom i prawie osiągnęła poziom turystyki sprzed pandemii w 2022 roku. Co więcej, ostatnie 12 miesięcy mogło być jeszcze bardziej udane.

Najwyraźniej ludzie mają dość pozostawania w domu. Mimo że nowoczesna technologia pozwala na najbardziej zróżnicowaną rozrywkę bez konieczności opuszczania mieszkania. Wystarczy wziąć do ręki telefon, otworzyć stronę TwinSpin, znaleźć kasyno z bonusami bez depozytu i zacząć grać w tysiące gier hazardowych. Alternatywnie można oglądać filmy, grać w gry wideo, udzielać się w sieciach społecznościowych i bawić się na wiele innych sposobów. Jednak wszystko to z pewnością przegrywa z ekscytującymi wycieczkami turystycznymi. Nic więc dziwnego, że po złagodzeniu ograniczeń związanych z kwarantanną, ludzie w Polsce zaczęli masowo podróżować do ojczyzny.

Bony turystyczne odegrały ważną rolę w przyspieszeniu tego ożywienia, ale niedobór personelu turystycznego pozostał problemem. Niemniej jednak Polska jest zdeterminowana, aby pokonać te przeszkody i osiągnąć dalszy wzrost w branży.

Powrót polskiej turystyki do rekordowych poziomów

Polska turystyka wykazuje imponujące ożywienie po pandemii, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed pandemii. W 2019 r., zanim świat został dotknięty COVID-19, Polska przyjęła ponad 30 milionów turystów, w tym około 7 milionów gości z zagranicy.

W 2020 r. pandemia mocno uderzyła w branżę, a liczba turystów spadła prawie o połowę, do około 18 milionów. W 2022 r. turystyka zaczęła się jednak szybko odradzać, a liczba turystów przekroczyła próg 35,5 mln.

Ożywienie turystyki międzynarodowej jest szczególnie godne uwagi. W 2022 r. Polskę odwiedziło prawie 6 mln turystów zagranicznych, czyli o prawie jedną czwartą więcej niż w roku poprzednim. Tendencja ta utrzymała się w 2023 r.: według Głównego Urzędu Statystycznego liczba turystów w obiektach noclegowych wyniosła 31,2 mln w ciągu 10 miesięcy, z czego 6 mln stanowili obywatele innych krajów.

Liczby te wskazują, że polska turystyka nie tylko odradza się, ale być może nawet przewyższa dane sprzed wizji. Jak podkreślają eksperci, polska branża turystyczna odrodziła się szybciej niż kraje Europy Zachodniej po pandemii.

Polska inwestuje w turystykę, aby stymulować wzrost gospodarczy

Polska zdaje sobie sprawę ze znaczenia turystyki dla swojej gospodarki i podejmuje kroki w celu rozwoju potencjału tego sektora. Jednym z kluczowych elementów tej strategii są inwestycje w infrastrukturę.

Według Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), turystyka stanowi około 4,5% polskiego PKB. Jest to mniej niż średnia OECD, gdzie turystyka stanowi około 10% PKB. Polska ma zatem znaczny potencjał wzrostu w tym obszarze.

W ostatnich latach Polska poczyniła postępy w zakresie poprawy infrastruktury turystycznej. Wybudowano nowe hotele, odnowiono atrakcje historyczne i usprawniono sieć transportową. Poczynione inwestycje przyczyniły się do wzrostu turystyki, zwłaszcza zagranicznej.

Oprócz inwestowania w infrastrukturę, Polska przywiązuje dużą wagę do promowania się jako destynacja turystyczna zarówno w kraju, jak i za granicą. "Polska Agencja Turystyki" prowadzi kampanie marketingowe mające na celu przyciągnięcie turystów i pokazanie wszystkiego, co kraj ma do zaoferowania.

Badania opinii publicznej przeprowadzone przez "Agencję" wykazały, że zagraniczni turyści cenią Polskę za bogate dziedzictwo historyczne, nowoczesną kulturę i przyjaznych ludzi. Aby jednak wykorzystać tę reputację, rząd musi nadal inwestować w branżę turystyczną i przyciągać więcej turystów z innych krajów.

Obejmuje to pracę nad poprawą infrastruktury transportowej, zapewnienie większej liczby usług w wielu językach i podnoszenie świadomości na temat ukrytych perełek Polski. Podejmując te działania, kraj będzie w stanie dalej rozwijać sektor turystyczny i wykorzystywać go do stymulowania wzrostu gospodarczego.



Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 156

  • 81
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 5
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 70
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

Daj nam znać

Jeśli coś Cię na Pojezierzu zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB2ReklamaB3ReklamaB4
ReklamaA2
ReklamaA3