Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego podpisał z PKP PLK umowę na dofinansowanie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (WRPO 2014+) projektu pn. „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp. - prace projektowe”. Podczas spotkania PKP PLK podpisało także umowę z konsorcjum firm Infrares Sp. z o.o. oraz Infra - Centrum Doradztwa Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej w ramach prac przygotowawczych dla ww. projektu.
- Musimy cofnąć się do czasu realizacji największego - wartego 600 mln złotych - projektu, dofinansowanego przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego z funduszy unijnych, jakim była rewitalizacja linii z Poznania do Piły, ponieważ już wtedy było wiadomo, że będzie trzeba doprowadzić brakującą linię dwutorową przynajmniej do stacji Oborniki oraz zbudować przeprawę przez Wartę - powiedział wicemarszałek Wojciech Jankowiak. - Wtedy nie było nas stać na tę inwestycję. Teraz właśnie przystępujemy do realizacji tego planu razem z PKP PLK. Z programu regionalnego w ramach nowej perspektywy unijnej - a liczę, że pojawią się na to środki finansowe - planujemy zrealizować już samą inwestycję - dodaje W. Jankowiak. - Jej koszty szacujemy na ponad 100 mln złotych.
Umowę z Wicemarszałkiem Jankowiakiem podpisali Piotr Bruss - Dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni i Zbigniew Miliński - Zastępca Dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni.
Całkowita wartość projektu wynosi prawie 4,6 mln złotych, a kwota unijnego dofinansowania przyznanego przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego to blisko 3,2 mln zł. Projekt, nad którym prace potrwają około roku, dotyczy opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do budowy wskazanego fragmentu linii kolejowej nr 354.
Jednym z najważniejszych elementów nowego projektu - dobudowania drugiego toru od stacji Oborniki Wlkp. Miasto do stacji Oborniki Wlkp. oraz drugiego mostu przez Wartę - jest budowa mijanki w Parkowie, co pozwoli na uruchomienie dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
Realizacja projektu pozwoli w przyszłości na usprawnienie połączeń w transporcie zbiorowym oraz towarowym.
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!