Poczekalnia, zaraz po gabinecie, stanowi jedno z najważniejszych pomieszczeń każdej kliniki. Jej właściwe rozplanowanie może stanowić spore wyzwanie zwłaszcza wtedy, gdy doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, jak dane pomieszczenie może oddziaływać na nastrój osób oczekujących na wizytę u specjalisty. Istotnym celem każdego właściciela gabinetu jest stworzenie przestrzeni, która zaspokoi potrzeby pacjentów i personelu, a co za tym idzie – powinno być to zarówno miejsce wypoczynku i pracy. Atmosfera pomieszczenia najczęściej dyktowana jest przez jego wystrój. Na szczęście istnieją pewne sposoby i sztuczki psychologiczne, które mogą pomóc nam w stworzeniu komfortowego miejsca dla pacjenta oraz pracownika.
Według wielu teoretyków zajmujących się psychologią koloru, poszczególne barwy potrafią skutecznie oddziaływać na emocje, niosąc ze sobą spokój, szczęście lub wręcz przeciwnie – smutek lub rozdrażnienie. Badania jasno sugerują, że wszelkiego rodzaju miejsca publiczne, gromadzące pewną grupę osób, powinny być utrzymywane w łagodnej, pastelowej palecie barw. Jeżeli chodzi o poczekalnię, najlepszym rozwiązaniem jest wnętrze nowoczesne, zaaranżowane wedle zasad modnego dziś minimalizmu. Barwy symbolizujące ten styl aranżacyjny oscylują wokół bieli, beżów czy wcześniej wspomnianych przez nas pasteli. Delikatne i ciepłe wnętrza, w których czuć ducha nowoczesności sprawią, że pacjenci będą mogli odetchnąć przed wizytą, kumulując w sobie pokłady spokoju. By nieco ożywić poczekalnię, zawsze można sięgnąć po intensywniejsze w swoim kolorycie dodatki. Te na pewno wprowadzą do pomieszczenia więcej werwy, a przy tym nie będą niepotrzebnie rozpraszać osób znajdujących się w poczekalni. Kolejnym ważnym elementem jest światło, które powinno mieć białą i ciepłą barwę. Zimne, jaskrawe światło nie tylko drażni pacjentów, lecz również odbija się na efektywności pracy osób z recepcji. Podobnie jest z zapachem – wnętrze poczekalni powinny wypełniać aromaty delikatnych, naturalnych odświeżaczy powietrza. Szpitalny zapach czy drażniący swąd środków do dezynfekcji mogą jedynie sprawić, że pacjent zamiast w poczekalni będzie chciał zaczekać na swoją kolej na zewnątrz.
Rolą poczekalni jest umożliwienie pacjentom swobodnego odpoczynku przed wizytą, dlatego pomieszczenie powinno być wyposażone w meble, na których można wygodnie usiąść. Obecnie mamy do czynienia z naprawdę szerokim wachlarzem wyboru siedzeń nadających się do poczekalni. Jedną z firm, która dumnie prezentuje bogatą ofertę krzeseł do poczekalni jest Cezas Glob. W zależności od rodzaju gabinetu i aranżacji poczekalni, zamiast standardowych krzeseł można zakupić ich nowocześniejsze odpowiedniki, kanapy bądź fotele. Potwierdza to pełna dostępność rozmaitych modeli mebli na stronie cezasglob.pl/krzesla-do-poczekalni/. W przypadku mniejszej poczekalni, wygodne fotele nadadzą pomieszczeniu szyku i sprawią, że czekanie na swoją kolej będzie czystą przyjemnością! W przypadku większych pomieszczeń poleca się montaż podłużnych ławek, których główną cechą jest wytrzymałość i solidność. Finalny wygląd pomieszczenia zależy też od zastosowanych w nim dodatków – w przypadku poczekalni w gabinetach dziecięcych, dobrym wyjściem jest umieszczenie małego stolika z kolorowankami dla najmłodszych.
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!