ReklamaA1ReklamaA1-2ReklamaA1-3

Pełna sala, moc inspiracji - konferencja TURYSTA 2025 za nami

Ekspresowo S5Aktualności10:15   red. - inf. prasowa322 odsłon
Pełna sala, moc inspiracji - konferencja TURYSTA 2025 za nami
 fot. WOT

 Ponad 130 uczestników na miejscu, wypełniona po brzegi sala, kilkudziesięciu widzów śledzących transmisję online oraz ogromne zainteresowanie tematyką nowoczesnej turystyki - za nami dwudniowa konferencja TURYSTA 2025 - Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w Turystyce, zorganizowana przez Wielkopolską Organizację Turystyczną w Poznaniu. 

Podczas oficjalnego otwarcia wydarzenia przemówił m.in. Jacek Bogusławski, członek zarządu Województwa Wielkopolskiego, uczestników powitał również w specjalnym nagraniu minister sportu i turystyki Jakub Rutnicki, życząc owocnych rozmów i inspirujących spotkań. Odczytano również list od prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke, w którym w którym wyraził uznanie dla inicjatywy i życzył dalszych sukcesów w rozwijaniu turystyki.

Już pierwsze wystąpienia pokazały, że turystyka przyszłości to połączenie technologii z autentycznym doświadczeniem. Dominika Bucholc mówiła o wykorzystaniu AI w marketingu miejsc, a Aleksander Luchowski - o tym, jak big data może wspierać zarządzanie destynacjami. Szczególnie ożywiona okazała się dyskusja panelowa, która pokazała, że choć AI daje branży ogromne możliwości, kluczowe pozostaje aktualizowanie danych, etyka i dbałość o prawdziwe relacje z turystami.

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja dr. Roberta Petki z Gminy Olszanica, który udowodnił, że dzięki determinacji i kreatywności nawet mało znana miejscowość może stać się rozpoznawalną  i dochodową destynacją turystyczną.

Uczestnicy mieli również okazję zapoznać się z inspirującą historią Pyrkonu przedstawioną przez Konrada Fuczkiewicza, który pokazał, jak lokalna inicjatywa może stać się silną marką o ogólnopolskim zasięgu. Rafał Śniegocki dyrektor Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego zwrócił uwagę na ogromny potencjał parków krajobrazowych jako zasobów zrównoważonej turystyki, natomiast Piotr Górny z SOHiS zaprezentował nowoczesne narzędzia sprzedaży online, dzięki którym hotele mogą skuteczniej zarządzać obłożeniem i budować przewagę konkurencyjną. Tak różnorodne wystąpienia ekspertów pokazały, że innowacje w turystyce mają wiele wymiarów.

Drugi dzień konferencji poświęcony był warsztatom w małych grupach, które pozwoliły uczestnikom zdobyć praktyczną wiedzę na temat obsługi konkretnych segmentów turystów - m.in. z rynków czeskiego i arabskiego, a także popularnego i wciąż rozwijającego się segmentu silver tourism. Taka formuła okazała się strzałem w dziesiątkę - uczestnicy docenili możliwość bezpośredniej rozmowy z ekspertami i wymiany doświadczeń w kameralnej atmosferze.

TURYSTA 2025 to kolejna edycja wydarzenia, które udowadnia, że branża turystyczna w Polsce nie tylko śledzi światowe trendy, ale też aktywnie je wdraża. Konferencja pokazała, że przyszłość turystyki to inteligentne rozwiązania, ale też zrównoważony rozwój i człowiek w centrum uwagi.  W końcu rozwój turystyki zaczyna się od ludzi, którzy chcą coś zmienić - w swojej miejscowości, firmie czy regionie. I właśnie takim osobom konferencja dodała wiatru w żagle.

Zarówno udział w konferencji, warsztatach jak i dostęp do transmisji online był całkowicie bezpłatny. Wydarzenie było realizowane przez WOT w ramach projektu z udziałem dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach programu „Program wsparcia turystyki”. Edycja 2025.


Fot. WOT



Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

Daj nam znać

Jeśli coś Cię na Pojezierzu zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB3ReklamaB4
ReklamaA3