Doskonale znana wszystkim internautom wyszukiwarka gromadzi rekordową liczbę użytkowników. Google od lat przewodzi w badaniach zasięgu – każdy z jej blisko 28 milionów polskich odbiorców to potencjalny klient dla Twojej firmy. Jak zainteresować swoją ofertą osoby z grupy docelowej, wybić się ponad konkurencję? Można to osiągnąć pozycjonowaniem, można to zrobić za pomocą reklam Google Ads. Oba sposoby przybliżą nam fachowcy z agencji marketingu internetowego AFTERWEB.
Wyszukiwarka Google tworzy swoje rankingi w taki sposób, aby użytkownikowi wysyłającemu zapytanie pokazać strony najbardziej przydatne. Uwzględnia przy tym jego indywidualne preferencje (na podstawie historii wcześniej odwiedzanych adresów internetowych), lokalizację i całe mnóstwo innych kwestii. Tym samym ocena jakości strony przez Google jeszcze nie załatwia sprawy. A co się na nią składa?
A poza tym jeszcze ok. 200 innych czynników rankingowych. To pokazuje, że skuteczne pozycjonowanie i promocja stron w organicznych wynikach wyszukiwania stanowi spore wyzwanie. Trudno mu sprostać własnymi siłami, jeżeli firma nie ma na pokładzie kompetentnych, doświadczonych specjalistów od SEO, copywritingu i jeszcze kilku innych dziedzin.
Płatnych reklam nie należy traktować jako równorzędnej alternatywy wobec klasycznego pozycjonowania. Chociaż cel może wydawać się podobny – osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, co przyniesie zainteresowanie potencjalnych klientów – to wiodą do niego zupełnie różne drogi. Po pierwsze, część użytkowników świadomie pomija reklamy, traktując je jako próbę wciśnięcia im czegoś na siłę. Po drugie, materiały z Google Ads będą widoczne tylko do momentu, kiedy wystarcza budżetu na kliknięcia/wyświetlenia. Po zużyciu środków firma wraca do punktu wyjścia. Potrzeba sporych umiejętności, by reklamy Google Ads pokazywać odpowiednim użytkownikom w odpowiednim czasie i okolicznościach. Tylko certyfikowani specjaliści to potrafią.
Natomiast efekty pozycjonowania pozostają widoczne i odczuwalne przez dłuższy czas. Pod warunkiem, że podejmuje się stosowne działania dla ich podtrzymania. Czasami, w zależności od branży oraz konkurencji, zachowanie wysokich pozycji jest łatwiejsze, a także mniej kosztowne niż ich zdobycie. Mając to wszystko na uwadze, pozycjonowanie i promocję stron reklamami Google Ads należy uznać za kanały promocyjne, które doskonale uzupełniają się wzajemnie. To, na którą gałąź Search Engine Marketingu przeznaczać więcej pieniędzy, trzeba uzależniać od aktualnej sytuacji. Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta na biznesowy sukces w internecie.
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!