Promocja niejedno ma imię, a o 1000. rocznicy koronacji dwóch pierwszych królów Polski w Gnieźnie warto – i trzeba – mówić na różne sposoby. Jednym z najważniejszych obszarów takiej promocji jest bez wątpienia tzw. outdoor, czyli wszelkiego rodzaju działania w przestrzeni miejskiej.
Od początku całej kampanii wykonano już wiele takich „widocznych znaków”, z których pierwszym był świetlny napis, który rok temu pojawił się w parku naprzeciw gnieźnieńskiego dworca. Jakiś czas później jego mniejszy odpowiednik ozdobił hol Urzędu Miejskiego w Gnieźnie. Oba napisy świetnie się prezentują, przyciągając oko przechodniów i odwiedzających.
Zawsze warto wykorzystywać też promocyjnie powierzchnie na miejskich budynkach, licznie odwiedzanych przez wycieczki czy różnorodne grupy. Dlatego też logo i hasło kampanii zostało wyklejone na oknach i drzwiach Hali im. Mieczysława Łopatki oraz Stolicy eXperymentu.
Piękny InstaSpot – miejsce, przy którym można sobie robić zdjęcia – powstał natomiast w Miejskim Ośrodku Kultury. Ozdobiła go głowa rocznicowego króla wykonana metodą papercraftu, wymagającą pieczołowitości i cierpliwości. Podobna królewska głowa towarzyszy imprezom miejskim już od wielu miesięcy, przy okazji wyprodukowano bowiem jej mobilną wersję, w którą można się ubrać, by jako król pozdrawiać np. turystów.
Oczywiście, kampanii towarzyszy również wiele mniejszych materiałów promocyjnych – na miejskich imprezach zobaczyć można namioty, flagi, pufy, ścianki, roll-upy czy dmuchane standy.
Warto też wspomnieć, że dzięki inicjatywie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gnieźnie na budynku przy ul. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej pojawił się ostatnio ogromny baner, który ma przypominać o rocznicy pasażerom podróżującym pociągami na linii łączącej Pierwszą Stolicę Polski z Miastem Poznań.
Jednakże akcją promocyjną, którą podbiła serca największej ilości gnieźnian i gnieźnianek jest z pewnością specjalna kampania na poznańskich paczkomatach. Grafiki mówiące o królewskiej rocznicy pojawiły się na maszynach ustawionych na poznańskim dworcu oraz na ulicach: Hetmańskiej, Bałtyckiej i na Rondzie Rataje, a także w Gnieźnie, przy ul. Poznańskiej.
To z pewnością jeszcze nie koniec inicjatyw związanych z obecnością rocznicowego logo w przestrzeni miejskiej. O kolejnych będzie można przeczytać na fanpejdżu obchodów: FB/Gniezno2025
Fot. Miasto Gniezno
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!