ReklamaA1ReklamaA1-2ReklamaA1-3

Jakie są współczesne kobiety? Wyniki badania

AktualnościArtykuł promocyjny30 marca 2021, 14:00   red. - art. promocyjny846 odsłon
Jakie są współczesne kobiety? Wyniki badania
 fot. pixbay

Współczesne Polki coraz częściej demonstrują swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo. Najczęściej polemizują w mediach społecznościowych,  prowadząc blogi lub manifestując na ulicach, jak twierdzi aż 79% ankietowanych. Swoją niechęć wyrażają do postrzegania ich jak kury domowe czy matki Polki. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się o współczesnych kobietach?

Wypowiedzi ankietowanych badania "Z jakimi stereotypami mierzą się współczesne kobiety" serwisu Prezentmarzeń pokazują, że współczesne kobiety są przebojowe, silne i niezależne (41%) oraz szalone i chętne przygód (41%). Najbardziej irytuje je postrzeganie ich w kontekście: baby za kierownicą, czyli gorszego kierowcy (23%), kury domowej (24%), uważania, iż kobiety są emocjonalne, a mężczyźni racjonalni (22%) czy traktowania jak matki Polki (21%). Od swoich bliskich oczekują przede wszystkim wsparcia i partnerstwa (34%) oraz docenienia i odciążenia (34%). Najlepiej w tej roli sprawdza się przede wszystkim przyjaciółka, jak twierdzi ponad połowa respondentów, a nie partner, którego wskazało jedynie 16% odpowiedzi.

Kobiety chciałyby takich zmian jak możliwości zadbania o swoje prawa i potrzeby (36%), wygospodarowania czasu dla siebie (23%) oraz znalezienia równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym (21%). Swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo manifestują na ulicach i w mediach społecznościowych (42%) oraz prowadząc blogi (37%). Często wykonują również zawody postrzegane jako męskie (11%) oraz uprawiając sporty ekstremalne (10%). Czas wolny spędzają uprawiając sport (27%), relaksując się w SPA lub u kosmetyczki (29%) czy też w mediach społecznościowych (24%). Zdaniem respondentów nie istnieje podział na damskie i męskie rozrywki ponieważ współczesne kobiety są aktywne i odważne (43%). Część z nich skacze ze spadochronem i jeździ w rajdach (24%), a część woli spokojne rozrywki (27%).

– Z roku na rok coraz więcej kobiet próbuje sportów ekstremalnych szukając dreszczyka emocji w powietrzu, w wodzie czy za kierownicą. Lot w tunelu aerodynamicznym, skok ze spadochronem czy nawet wyprawa off road – z takich rozrywek chętnie korzystają również Panie. Jak pokazują nasze obserwacje i rosnące zainteresowanie niestandardowymi formami spędzania czasu w Polsce, to kobiety są często inicjatorkami oryginalnych rozrywek. Chcą pokonywać własne lęki i przeżyć niezapomnianą przygodę, chętnie testują sporty ekstremalne – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Kobieta aktywna w dzisiejszym świecie to według 37% respondentek to taka, która ma zainteresowania, jest aktywna towarzysko i poszukuje nowych form rozrywek (25%), uprawia regularnie sport (22%) oraz pracuje zawodowo (16%). Mimo chęci prowadzenia aktywnego życia, Polki zauważają, że brakuje im najbardziej czasu na przyjaciół (39%) i rozrywkę (27%) oraz na partnera, rodzinę i dom (25%).

Lepsze i bardziej satysfakcjonujące życie dla Pań wiąże się z wprowadzeniem do codziennego funkcjonowania kluczowych postanowień. Co trzecia Polka deklaruje, że chce żyć aktywniej, 27% zdrowo się odżywiać, 19% znaleźć pasję. Dla 12% istotna jest zmiana czegoś w swoim wyglądzie, z kolei 5% chce przestać narzekać.

Sonda „Z jakimi stereotypami mierzą się współczesne kobiety” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 501 respondentów w formie ankiety online w lutym 2021.



Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 131

  • 50
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 35
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 40
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 5
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 1
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

ReklamaC1

Daj nam znać

Jeśli coś Cię na Pojezierzu zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB2ReklamaB3ReklamaB4
ReklamaA2
ReklamaA3