3 dziedziny sportowe, w których prowadzenie diety jest niezbędne!

AktualnościArtykuł promocyjny24 września 2022, 9:00   red. - art. promocyjny714 odsłon
3 dziedziny sportowe, w których prowadzenie diety jest niezbędne!
 fot. nadesłane

Wiele z nas uprawia różne sporty. Posiadamy ogromne pasje oraz przyszłościowe plany, ale czy każdy z nas wie o tym, że nieprawidłowa dieta może skutkować niespełnionymi celami? Ten aspekt jest jednym z najważniejszych, podejmując się jakiejkolwiek dziedziny sportowej, przekonajmy się dlaczego.

3 dziedziny sportowe, w których dieta jest kluczowa

Jedną z nich jest kulturystyka. Sport ten polega przede wszystkim na kształtowaniu swojej sylwetki poprzez wykonywanie ćwiczeń z obciążeniem. Nasza tkanka tłuszczowa musi być zredukowana do minimum w celu lepszej widoczności mięśni. Dlatego właśnie prowadzenie diety w tej dziedzinie sportowej jest bardzo kluczowe. Musimy zatem dostarczyć odpowiednią ilość kalorii, aby nasz organizm miał odpowiednio dużo siły na ćwiczenia, ale również powinniśmy redukować dostarczane nam tłuszcze, aby nie odkładały się w naszej tkance tłuszczowej. Warto zadbać o to, by w naszej diecie znalazły się również produkty wysokiej jakości. Głównie sięgajmy po świeże oraz jak najmniej przetworzone produkty, ponieważ posiadają one wiele -mikro i makroelementów, niezbędnych do prawidłowej regeneracji oraz idealnego funkcjonowania organizmu. Dostarczamy odpowiednią ilość białka, ponieważ jest ono niezbędne w diecie kulturysty, lecz jego zbyt duża ilość może zaburzyć niektóre funkcje naszego organizmu. Stosując każdą dietę, powinniśmy zasięgnąć porady specjalisty, który dokładnie przedstawi nam korzyści z niej płynące oraz rozpisze nam odpowiedni jadłospis.

Kolejną dziedziną sportową są sporty walki. Są nimi różne rodzaje sztuk walki. Jest ich wiele, lecz trenując jakikolwiek z nich, musimy odpowiednio się odżywiać. Przede wszystkim powinniśmy dostarczyć odpowiednią energetyczność naszemu organizmowi. Dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii, jest również bardzo istotne, ponieważ zawodnik trenujący sztuki walki powinien posiadać duże pokłady energii. Nawadnianie i dostarczenie odpowiedniej ilości elektrolitów to coś, o czym nie możemy zapominać. Podczas treningów mamy wzmożoną potliwość, co powoduje utratę wody z naszego organizmu, więc musimy ją na bieżąco dostarczać. Nasza dieta powinna być bogata również w makro i mikroskładniki, oczywiście w odpowiedniej ilości. Pamiętajmy również o wszelkich witaminach dostarczanych przez owoce i warzywa.

Prawidłowe odżywianie jest również bardzo istotne w przypadku wszelkiego rodzaju sportów drużynowych, typu piłka nożna, koszykówka itd. Dieta jest tak samo ważna jak różnego rodzaju treningi, dlatego właśnie odpowiednie odżywianie to połowa sukcesu. Nasza dieta powinna dostarczać głównie energii, która jest niezbędna przy treningach lub meczach. Zła dieta może prowadzić nie tylko do braku siły, ale również przyczyniać się do wystąpienia różnych kontuzji. W tej dyscyplinie również ważne jest nawadnianie, ponieważ zawodnicy bardzo dużo biegają, co także skutkuje utratą wody z naszego ciała. Z diety nie powinniśmy eliminować produktów zawierających gluten lub nabiał. Starajmy się, aby była różnorodna, po to, aby szybko się nie znudziła.

Co powinna zawierać dieta przy wzmożonym wysiłku fizycznym?

Wysiłek fizyczny jest dla naszego organizmu jest nie lada wyzwaniem, dlatego powinniśmy dostarczyć mu wszystkich niezbędnych składników, aby odpowiednio funkcjonował. Dieta przy wzmożonym wysiłku powinna nam dostarczać przede wszystkim odpowiednich ilości białka roślinnego jak i zwierzęcego. Są nimi głównie przetwory mleczne, a także ryby. Bardzo istotne jest również spożywanie węglowodanów złożonych. Spożywajmy duże ilości kasz, makaronów, owoców, a także nieprzetworzone pieczywo. Bardzo kluczowe znaczenie w diecie mają również warzywa, gdyż zawierają one wiele witamin niezbędnych dla naszego organizmu. Starajmy się również dostarczać odpowiednią ilość tłuszczów roślinnych, a znajdziemy je między innymi w oliwie z oliwek oraz oleju rzepakowym. Pamiętajmy o tym, aby wszystkie składniki były w odpowiednich ilościach i proporcjach. Najlepiej zasięgnąć porady specjalisty, który opowie o odpowiednim żywieniu.

Jak zapewnić sobie zdrową dietę?

Sportowcy prowadzą aktywny tryb życia i nie zawsze mają czas na to, aby przyrządzać posiłki do pracy lub na treningi. Obowiązki związane ze sportem, domem oraz pracą przytłaczają oraz nie zawsze umożliwiają odpowiednie żywienie. Najprostszym, a zarazem najtrafniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z cateringu dietetycznego, który zapewni nam posiłki dostosowane do naszych potrzeb. Będą dostarczały odpowiednich produktów oraz składników dostosowanych do dziedziny sportowej, którą uprawiamy. Dania są odpowiednio zbilansowane oraz różnorodne, abyśmy nie popadli w monotonię. Jest to bardzo wygodna opcja, ponieważ posiłki są gotowe do spożycia i możemy je zabrać ze sobą w dowolne miejsce.

Pogotowie Dietetyczne posiada w swojej ofercie specjalną dietę dla sportowców. Jest to dieta Sport, która zawiera wszystkie składniki, które są odpowiednio dobrane. Dietetycy, układając jadłospis, bazują na wszelkich zasadach zdrowego żywienia sportowca, po to, aby ich dieta dała im odpowiednią siłę oraz chęci do działania. Dania Pogotowia Dietetyczne przyrządzane są z pasją oraz wielkim zaangażowaniem, co można zobaczyć na wszystkich potrawach przez nich oferowanych. Nie zwlekaj dłużej i zamów już dziś dietę Sport od Pogotowia Dietetycznego!



Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 131

  • 77
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 8
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 46
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

Daj nam znać

Jeśli coś Cię na Pojezierzu zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB2ReklamaB3ReklamaB4
ReklamaA3