W obecnych czasach społeczeństwo jest coraz bardziej zabiegane i nie ma czasu na poszukiwanie ważnych dla nich informacji w różnych miejscach (w prasie, na stronach internetowych, na plakatach itp.). Natomiast natłok informacji na portalach społecznościowych i w mediach, powoduje, że wiele ważnych informacji umyka naszej uwadze. Przez to mieszkańcy często skarżą się, że nie otrzymują ważnych dla nich informacji i nie wiedzą co się dzieje w ich miejscu zamieszkania. Dlatego przyszedł czas na zmianę w podejściu do informacji miejskich. Mieszkaniec nie powinien poszukiwać ważnych informacji. To ważne informacje powinny trafiać bezpośrednio do niego i najlepiej bezpośrednio na jego telefon. Taką możliwość daje aplikacja NiceTown.
Dzięki niej mieszkańcy mogą otrzymywać ważne dla nich komunikaty takie jak: informacje urzędowe, wydarzenia kulturalno-sportowe, awarie wodociągów, terminy wywozu odpadów, utrudnienia w ruchu, zmiany rozkładów jazdy, informacje o zagrożeniach i wiele innych.
Co ważne, wszystkie te informacje mieszkaniec otrzymuje bezpośrednio na swój telefon od razu po wysłaniu, a ilość przekazywanych wiadomości nie wpływa na wydatki z budżetu samorządu, jak w przypadku wiadomości SMS. Mieszkańcy mogą ponadto zdecydować, które informacje ich faktycznie interesują i otrzymywać tylko te wybrane.
Dodatkową funkcjonalności Aplikacji NiceTown są e-płatności. Nie tylko jest to świetne uzupełnienie samej aplikacji ale i również kolejne narzędzie umożliwiające zapłatę za podatek od nieruchomości, dzierżawę lokalu, odpady, wodę, czesne i wiele innych. Bardzo przydatne w przypadku zamkniętych kas, jak to było w podczas pandemii.
Aplikacja wyświetla mieszkańcowi wszystkie jego płatności, przypomina o zbliżających się terminach zapłaty, a mieszkaniec może bezpośrednio z niej zapłacić w wygodny dla niego sposób. Do dyspozycji są płatności kartą kredytową, kartą płatniczą, Blik, PbL a nawet płatności automatyczne.
Jednostka samorządowa za niewielką cenę może posiadać własną aplikację komunikującą władze lokalne z mieszkańcami. Opłata to mały abonament miesięczny, który jest stały i nie zależy od ilości wysyłanych wiadomości. Dzięki temu koszty aplikacji nigdy nie przekroczą zabudżetowanych środków.
Aplikacja może być oficjalnym komunikatorem miejskim. Włodarze gmin mogą w bardzo szybki sposób, o każdej porze dnia komunikować się ze swoimi mieszkańcami w bezpośredni sposób. Szybkość i skuteczność dotarcia z informacją to największy atut aplikacji.
Zakres przekazywanych informacji może być bardzo szeroki, w zasadzie nieograniczony – tylko od wyobraźni nadawcy zależy jakiego rodzaju treści chce przekazywać użytkownikom aplikacji, podobnie jak częstotliwość ich wysyłania.
Aplikacja ma swoje szczególne zastosowania w przypadku zdarzeń losowych oraz występowania nagłych zagrożeń, takich jak np. alerty pogodowe.
Aplikacja wpływa również na bieżące przelewy środków do budżetu gmin. Aplikacja stwarza możliwość przypominania użytkownikom o upływających terminach kolejnych rat podatków lokalnych, opłat za wodę, odpady, czy dzierżawę lokali. Przy odpowiednim ustawieniu funkcji w aplikacji standardową fakturę papierową można zastąpić ekologiczną e-fakturą, przyczyniając się tym samym do poszanowania środowiska naturalnego. Ponadto osoby ceniące wygodę mogą za pośrednictwem aplikacji dokonać e-płatności, nie zaprzątając sobie głowy pamiętaniem o dokonaniu tradycyjnych przelewów.
Aplikacja jest NICE nie tylko dla mieszkańców, ale również i dla samorządowców. Aplikacja jest intuicyjna w obsłudze, łatwo się nią administruje, standardowo przez pierwsze trzy miesiące dostawca aplikacji pomaga ponadto w bieżącym tworzeniu komunikatów, a w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów zapewnia wsparcie techniczne przez cały okres obowiązywania umowy.
Aplikacja może stanowić dobrą platformę dla dalszych funkcjonalności. W niedalekiej perspektywie producenci aplikacji planują dołożenie modułu turystycznego, kartę mieszkańca, quiz (wiedza o miejscowości lub w celu edukacji mieszkańców odnośnie segregacji odpadów) czy głosowania.
Pierwsze wdrożenia aplikacji nastąpiło w gminach: Powidz, Kłecko i Łubowo. W tych samorządach obserwujemy wzrost użytkowników aplikacji i to nie tylko tych w średnim wieku. Często użytkownikami aplikacji są również osoby starsze, które jak się okazuje coraz chętniej sięgają po najnowsze rozwiązania online.
We współczesnym świecie informacja jest największą wartością. O dobrą komunikację z mieszkańcami zabiegają dziś władze lokalne wszystkich samorządów. W łatwy i niedrogi sposób cel ten może spełnić aplikacja NiceTown.
Do pobrania:
NiceTown - lokalne wiadomości i e-płatności
Serwis pojezierze24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!